Ostrzeżenie przed oszustwem na „Netflixa”

 


10.2020.

Ostrzegamy przed kolejną odsłoną manipulacji przestępców stosowanej wobec Klientów Banków. Pod pretekstem zawieszenia konta u powszechnie znanego dystrybutora filmów Netflix, oszuści nakłaniają potencjalną ofiarę do przekazania danych umożliwiających dokonanie oszukańczych transakcji kartowych.

Zobacz jeden z przykładów tego typu fałszywej wiadomości

Co prowadzi do utraty pieniędzy?

tzw.3 x „P”, tj.:

  • Postępowanie wg zaleceń oszustów (na to liczą)

  • Pośpiech (w końcu „czas to pieniądz”)

  • Przepisywanie zawartości kodów SMS z wiadomości z Banku (przestępcy liczą na to, że nie doczytasz treści wiadomości z Banku, nie zastanowisz się nad tym na co wyrażasz zgodę i, że podasz wszystko o co Cię poproszą na fałszywej stronie).

Pamiętaj, że:

  • to Ty masz wpływ na to co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS);

  • od Ciebie zależy gdzie i komu ujawnisz informacje o sobie czy o swoich produktach

  • to Ty masz „klucze”do swoich pieniędzy w Banku!

W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z placówką Banku obsługującą rachunek lub Infolinią SGB:

  • 800 88 88 88(bezpłatne połączenie)

  • 61 647 28 46(z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora)