Ostrzeżenie – uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon

 

09.2019.

Ostrzegamy, przed przestępcami podającymi się za pracowników banków. Osoby te przez telefon wyłudzają poufne dane dotyczące haseł, kodów PIN/SMS, informując rozmówcę, że dane te potrzebne są do zwiększenia poziomu bezpieczeństwa transakcji w kanałach elektronicznych lub że przeprowadzany jest test działania bankowości elektronicznej. W rzeczywistości celem oszustów jest zdobycie danych dostępowych do logowania i/lub narzędzia autoryzacyjnego.

Przypominamy:

  • pracownik Banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji,

  • w przypadku gdy odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika Banku i masz jakiekolwiek wątpliwości czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem.