Ostrzeżenie przed oszustwem na „Netflixa”
10.2020.
Ostrzegamy przed kolejną odsłoną manipulacji przestępców stosowanej wobec Klientów Banków. Pod pretekstem zawieszenia konta u powszechnie znanego dystrybutora filmów Netflix, oszuści nakłaniają potencjalną ofiarę do przekazania danych umożliwiających dokonanie oszukańczych transakcji kartowych.
Zobacz jeden z przykładów tego typu fałszywej wiadomości
Co prowadzi do utraty pieniędzy?
tzw.3 x „P”, tj.:
Postępowanie wg zaleceń oszustów (na to liczą)
Pośpiech (w końcu „czas to pieniądz”)
Przepisywanie zawartości kodów SMS z wiadomości z Banku (przestępcy liczą na to, że nie doczytasz treści wiadomości z Banku, nie zastanowisz się nad tym na co wyrażasz zgodę i, że podasz wszystko o co Cię poproszą na fałszywej stronie).
Pamiętaj, że:
to Ty masz wpływ na to co zrobisz z fałszywą wiadomością (e-mail czy SMS);
od Ciebie zależy gdzie i komu ujawnisz informacje o sobie czy o swoich produktach
to Ty masz „klucze”do swoich pieniędzy w Banku!
W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z placówką Banku obsługującą rachunek lub Infolinią SGB:
800 88 88 88(bezpłatne połączenie)
61 647 28 46(z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora)