Ważne informacje dla Klientów

 

Szanowni Klienci,

w związku ze wzmożoną ochroną przed zachorowaniami na choroby zakaźne oraz decyzjami Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020r., w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, niektóre placówki Naszego Banku mogą czasowo zostać zamknięte lub funkcjonować inaczej niż zwykle. Działania te mają charakter prewencyjny, jak też wynikają ze zwiększonej absencji pracowników korzystających z uprawnienia do opieki nad dziećmi, które zgodnie z decyzja Prezesa Rady Ministrów, pozostały w domach po zamknięciu placówek oświatowych.

W zastępstwie osobistych wizyt w placówkach Banku, zachęcamy do korzystania z innych, dostępnych w naszym Banku kanałów kontaktu z pracownikami – telefonicznego, mailowego oraz za pośrednictwem kanału komunikacyjnego w serwisie bankowości elektronicznej. Przed wizytą sprawdź, czy placówka Banku do której chcesz się udać jest dostępna dla Klienta – szczegółowa informacja w tym zakresie dostępna jest na stronie internetowej Banku. Jeśli wizyta w placówce Banku jest konieczna, szczególnie w przypadku działalności kredytowej, prosimy najpierw zadzwonić i umówić się z pracownikiem Banku.

Przypominamy, że większość operacji i płatności możesz wykonać bezpiecznie z domu w serwisie bankowości elektronicznej lub aplikacji mobilnej Nasz Bank.

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce, przypominamy:

  1. ogranicz do minimum wizyty w placówkach Banku,
  2. jak najczęściej korzystaj z płatności bezgotówkowych przy wykorzystaniu serwisu bankowości elektronicznej, płatności kartami, BLIK oraz aplikacji mobilnej Nasz Bank,
  3. ogranicz do minimum obrót gotówkowy, a jeśli potrzebujesz gotówki, w pierwszej kolejności skorzystaj z bankomatu,
  4. uważaj na oszustów rozsyłających fałszywe wiadomości SMS/MMS i/lub e-mail o blokowaniu środków na kontach bankowych oraz innych zdarzeniach powiązanych z zagrożeniem koronawirusem i pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa płatności internetowych.

W przypadku jeśli zdecydujesz się na odwiedzenie placówki Banku pamiętaj o kilku zasadach bezpieczeństwa:

  1. w najbliższych dniach w Naszych placówkach, ze względów szczególnej ochrony przed zachorowaniami, może przebywać mniejsza liczba Klientów. Nasi pracownicy zadbają o to, aby kontrolować sytuację w tym zakresie – szczegółowe wytyczne w tym zakresie zamieszczone są w poszczególnych placówkach Banku,
  2. prosimy zachowaj podczas wizyty w placówce Banku bezpieczną odległość – zgodnie z zaleceniami to przynajmniej 1,5 metra od innych osób,
  3. gotówkę wypłacaj w pierwszej kolejności z bankomatu, a do kasy zgłaszaj się w szczególności po odbiór wypłat awizowanych,
  4. w trosce o bezpieczeństwo Klientów i pracowników Banku codziennie czyścimy i dezynfekujemy powierzchnie Naszych placówek oraz zlokalizowane w nich urządzenia.

Nasze bankomaty i kasy placówek Banku są zasilane na bieżąco, jednak w związku ze zwiększoną ilością wypłat klientów w ostatnich dniach, może dość do sytuacji, że czasowo nie będzie w nich wystarczającej ilości gotówki. Więcej na ten temat w komunikacie NBP .

Przelewy są realizowane tak jak zawsze. Sesje ELIXIR odbywają się w dni robocze, a cały czas działają także przelewy natychmiastowe EXPRESS ELIXIR oraz przelewy SORBNET.

Jednocześnie w związku z aktualną sytuacją mogą ulec wydłużeniu niektóre z czynności jak np.:

  • rozpatrywanie wniosków i decyzje kredytowe, podpisywanie umów i uruchamianie kredytów,
  • udostępnianie nowych produktów i usług bankowych.

Obecna sytuacja nie jest absolutnie związana z sytuacją finansową Banku. Bank Spółdzielczy w Białymstoku jest stabilnym i bezpiecznym bankiem, spełniającym wszystkie wymagane normy i kryteria w zakresie płynności i wypłacalności. Bank jest uczestnikiem Systemu Ochrony Instytucjonalnej SGB, a środki klientów objęte są systemem gwarantowania BFG .

Z uwagi na dynamiczną, bieżącą sytuację prosimy przed udaniem się do placówek  Banku o zapoznanie się z komunikatami dostępnymi na Naszej stronie internetowej. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby zaistniała sytuacja była jak najmniej odczuwalna dla Klientów Banku. Za wszelkie niedogodności i utrudnienia serdecznie przepraszamy. Prosimy o wyrozumiałość.

  Białystok, 18.03.2020 r.                                                                                                 

                                                                                                        Zarząd Banku Spółdzielczego

                                                                                                                      w Białymstoku

 

Uproszczone zasady wydawania kart, udostępniania usługi bankowości elektronicznej oraz BLIK

Szanowni Państwo,

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Klientów i pracowników Zarząd Banku wprowadził uproszczone zasady wydawania kart płatniczych, udostępniania usługi bankowości elektronicznej oraz usługi BLIK. W przypadku zainteresowania ww. produktami prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny z Placówką Banku obsługującą Państwa rachunek.

Adresy mailowe i numery telefonów Oddziałów i Filii dostępne są w zakładce „Placówki”.

W tym trudnym czasie zadbaliśmy o to, by wizyta klienta w Banku ograniczała się do spraw naprawdę niezbędnych i była jak najkrótsza.

Możliwość czasowego zawieszenia spłat rat zobowiązań kredytowych

Uprzejmie informujemy, iż w celu złagodzenia negatywnych skutków związanych z epidemią koronawirusa, wprowadziliśmy możliwość czasowego zawieszenia spłat rat zobowiązań kredytowych, bez dodatkowych opłat i prowizji. W celu zapoznania się z procedurą i skorzystania z odroczenia należy skontaktować się telefonicznie lub e-mailowo z Placówką Banku obsługującą rachunek (dane kontaktowe znajdują się tutaj).

"Tarcza Antykryzysowa"

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na temat rozwiązań dostępnych w ramach rządowej „Tarczy Antykryzysowej”. Zostały one opisane w Przewodniku Antykryzysowym dla Przedsiębiorców przygotowanym przez Polski Fundusz Rozwoju (PFR).