Tarcza Finansowa PFR 2.0 – najważniejsze informacje o rządowym programie pomocowym

 
2021-04-21

Od 15 stycznia br. Bank Spółdzielczy w Białymstoku rozpoczął przyjmowanie wniosków o dofinansowanie firm w ramach Tarczy Finansowej 2.0. Za pomocą systemu bankowości elektronicznej mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa z 45 branż mogą ubiegać się o subwencje finansowe, których łączna wartość wyniesie 35 mld zł, z czego do mikro i MSP trafi ok. 13 mld zł.

Wniosek o subwencje można złożyć online  w bankowości internetowej Banku Spółdzielczego w Białymstoku

Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji mogą składać przedstawiciele firm, które są klientami Banku Spółdzielczego w Białymstoku. Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a jego weryfikację przeprowadzi automatycznie PFR na podstawie danych m.in. z banków (identyfikacja, w tym numer NIP), ZUS (zatrudnienie) i Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP).

Firmy, które złożą wniosek lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy rozpatrzenia wniosku.

Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o udzielenie subwencji do 28 lutego br. 

Przydatne dokumenty:

 W trakcie składania wniosku o subwencję należy sprawdzić, czy od przesłania deklaracji VAT-7 minęły 4 dni kalendarzowe, a w przypadku podatników rozliczających się kwartalnie z VAT, co najmniej 7 dni kalendarzowych od złożenia JPK_VAT. Proces walidacji wniosków wymaga przetworzenia danych w rejestrach publicznych. Złożenie wniosku o subwencję wcześniej rodzi ryzyko jego odrzucenia przez PFR.

Z Tarczy Finansowej PFR 2.0 mogą skorzystać:

Mikrofirmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:

  • dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników oraz obroty lub suma bilansowa za 2019 r. poniżej 2 mln euro,
  • spadek obrotów o minimum 30% w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku,
  • kwota subwencji zależna o wielkości spadku przychodów:
  • 18 000 zł na zatrudnionego przy spadku obrotów o 30-60%
  • 36 000 zł na zatrudnionego przy spadku obrotów powyżej 60%,
  • maksymalna kwota subwencji to 324 000 zł,
  • możliwość umorzenia do 100% w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 roku.

Więcej informacji znajdziesz  TUTAJ

 Małe i Średnie Firmy dotknięte trudną sytuacją biznesową spowodowaną pandemią COVID-19:

  • dla firm zatrudniających od 10 do 249 pracowników oraz obroty poniżej 50 mln euro lub suma bilansowa poniżej 43 mln euro,
  • spadek obrotów o minimum 30% w okresie IV-XII lub w IV kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku,
  • subwencja wypłacana jest w kwocie 70% straty brutto (przed podatkiem) przedsiębiorstwa za miesiące od listopada 2020 roku do marca 2021 (styczeń-marzec 2021 r. na podstawie prognozy),
  • maksymalna kwota subwencji to 3,5 mln zł i nie więcej niż 72 000 zł na pracownika.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ

Branże PKD podlegające programowi i sposób ich weryfikacji sprawdzisz TUTAJ